BLOG

Sierpień 2020
P W Ś C P S N
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
Jak uczyć finansów?

Na temat edukacji finansowej pisałem na tym blogu już wcześniej. Od czasu ostatniego wpisu sporo się pod tym względem wydarzyło. Zauważane są wreszcie dzieci jako odbiorcy wiedzy finansowej. PKO BP wskrzesił znany z czasów gospodarki centralnie  planowanej projekt SKO, rozpędu nabierają Ekonomiczne Uniwersytety Dziecięce. Zmieniają się też formy, w jakich wiedza finansowa i – szerzej – ekonomiczna jest przekazywana. W jednym z ostatnich numerów „Przekroju” przeczytałem o tym, że na jednym z amerykańskich uniwersytetów pewien profesor produkuje teledyski popularyzujące ekonomię. Dużą oglądalność mają zwłaszcza te, które dotyczą „debaty bez końca” – różnic w poglądach Keynesa i Hayeka – utrzymane w konwencji rapu. Zaintrygowało mnie to na tyle, że postanowiłem poszperać trochę w Internecie, żeby wyrobić sobie pogląd na temat tego jak próbuje się dzisiaj trafiać do „opornych” z niełatwą i – jak pokazują badania – odbieraną jako nudna wiedzą ekonomiczną / finansową. Poruszająca kwerenda. Znalazłem nawet spot reklamowy jednego z uniwersytetów z podkładem Gangnam Style… Przy tym przedsięwzięcie, które obecnie realizujemy w Instytucie jest bez wątpienia ugrzecznione, choć cały czas odkrywcze. Nasz projekt „Finanse i rachunkowość” – studia licencjackie prowadzone w j. angielskim, które mają być uruchomione jesienią tego roku – bazują na kilku kluczowych założeniach. Po pierwsze, przekazywana wiedza musi mieć praktyczny wymiar. Po drugie, musi być przekazywana w formie zapewniającej optymalną recepcję i dostosowanej do specyfiki dzisiejszych czasów. Po trzecie, warunki jej przekazywania muszą dawać poczucie uczestniczenia w ekscytującym doświadczeniu edukacyjnym. Nie wspominam tu o nieskazitelności merytorycznej, bo to oczywiste. Choć karaoke nie jest przewidziane, to gry – oczywiście biznesowe – już tak. Choć na flash moby, jak te z teledysku Gangnam Style, wpływu mieć nie będziemy, to wizyty studyjne – m.in. u partnera strategicznego kierunku, UBS – planujemy. Pomimo braku ringu, w którym mogłyby ścierać się wcielenia Keynesa i Hayeka albo Friedmana, dajemy możliwość eksperymentowania w najprawdziwszym Laboratorium Finansowym. Może nie jest to ekspresja tak mocna jak we wspomnianych teledyskach produkcji profesora Russella „Russa” Robertsa, ale kto wie, może w po umieszczeniu paru próbek na YouTube nasz pomysł na uczenie finansów też zdobyłby popularność?


Komentarze
Dodaj nowy komentarz
Trinity 2016-05-08 00:34:23
You don’t need a dealership for this, a good local shop will cost less. It may just be a fuse or wire issue. If it’s the motor you can get good used or rebuilt one for around $ 75.00 it should only take and hour or so to trluboeshoot and replace it.
lznfbonwx 2015-02-16 22:44:44
27fKRu iuxydhsxfoxj, [url=http://vlnosatyivdc.com/]vlnosatyivdc[/url], [link=http://hsygszapbiom.com/]hsygszapbiom[/link], http://wfbodwuctgez.com/
OrdizeVed 2014-02-06 10:42:45
Enjoy your blog ) http://ohxmr0rd.com my blog
vqidjkutfs 2014-02-04 19:47:03
Y0icv5 czcfnctjzprz, [url=http://zdaughfoezff.com/]zdaughfoezff[/url], [link=http://msfafwvlomop.com/]msfafwvlomop[/link], http://vapgilgghxys.com/
Anna 2013-03-14 03:20:30
You really make it seem so easy with your pitrentaeson but I find thistopic to be actually something which I think I would never understand.It seems too complex and extremely broad for me.I am looking forward for your next post, I will try to get the hang of it!



Biuro projektu:
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania, pok. RA50
ul. Sucharskiego 2, 35-225 Rzeszów
tel. 17 866 11 85, fax 17 866 12 22

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
„KAPITALNY MENEDŻER – studia podyplomowe z obszaru zarządzania” są realizowane przez Wyższą Szkołę Informatyki i Zarządzania w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (Priorytet II „Rozwój zasobów ludzkich i potencjału adaptacyjnego przedsiębiorstw oraz poprawa stanu zdrowia osób pracujących”, Poddziałanie 2.1.1 „Rozwój kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwach”). Udział w projekcie jest w 80% finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.