BLOG

Luty 2024
P W Ś C P S N
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
26272829   
       
EDUTAINMENT

Szkolenia mogą być udręką, ale i inspiracją do rozwoju. Wszystko zależy od dwóch czynników:
1.       Motywacji wewnętrznej uczestnika
2.       Umiejętności przekazu i wiedzy prowadzącego
Jeżeli motywacja wewnętrzna uczestnika jest wysoka, natomiast umiejętności i wiedza prowadzącego niska to mamy do czynienia ze zjawiskiem frustracji i poczucia straconego czasu. Jeśli z kolei motywacja wewnętrzna uczestnika jest bliska zera (bo np. został on wysłany z pracy na szkolenie) to wówczas mamy również do czynienia z frustracją, ale tym razem po stronie prowadzącego (bardziej lub mniej skrywaną w zależności od profesjonalizmu trenera). Idealnym modelem jest zatem wysoka motywacja wewnętrzna uczestnika jak i wysokie umiejętności przekazu i duża wiedza trenera prowadzącego. Motywacja wewnętrzna w procesie uczenia się odgrywa niebagatelną rolę. Wpływa na procesy poznawcze, dzięki czemu uczestnik szybciej i łatwiej zapamiętuje nowe treści, sprawniej je analizuje i przetwarza, a w konsekwencji z większym prawdopodobieństwem wykorzysta zdobytą wiedzę w praktyce. Tradycyjne szkolenia, które jeszcze kilka lat wstecz „zawojowały” pozaszkolną edukację, dzisiaj wydają się być „wyeksploatowane”. W związku jednak z ciągłą potrzebą rynku na tę formę edukacji, ewaluowały one w kierunku interaktywnych metod przekazu i komunikacji dydaktycznej.  Jedną z takich form jest edutainment czyli nauka przez zabawę (z ang. education-nauka, entertainment- zabawa). Nauka stanowi trzon tej metody, nie mniej jednak sposób transferu wiedzy jest ciekawszy dla odbiorcy. W edutainment wykorzystuje się takie metody jak gry symulacyjne, strategiczne, fabularne. W mojej ocenie jest to trend szkoleniowy, który będziemy coraz częściej obserwować.

Komentarze
Dodaj nowy komentarz



Biuro projektu:
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania, pok. RA50
ul. Sucharskiego 2, 35-225 Rzeszów
tel. 17 866 11 85, fax 17 866 12 22

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
„KAPITALNY MENEDŻER – studia podyplomowe z obszaru zarządzania” są realizowane przez Wyższą Szkołę Informatyki i Zarządzania w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (Priorytet II „Rozwój zasobów ludzkich i potencjału adaptacyjnego przedsiębiorstw oraz poprawa stanu zdrowia osób pracujących”, Poddziałanie 2.1.1 „Rozwój kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwach”). Udział w projekcie jest w 80% finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.